دستگاه جوجه کشی/دستگاه آسیاب ومیکسر/دستگاه پرکن طیور/دستگاه صنعتی

دستگاه جوجه کشی/دستگاه آسیاب ومیکسر/دستگاه پرکن طیور/دستگاه صنعتی

دستگاه جوجه کشی/دستگاه/دستگاه پرکن طیور/دستگاه پرکن بلدرچین/دستگاه صنعتی/دستگاه آسیاب/دستگاه آسیاب میکسر/میکسر/تخم نطفه دار/دستگاه خانگی
دستگاه جوجه کشی/دستگاه آسیاب ومیکسر/دستگاه پرکن طیور/دستگاه صنعتی

دستگاه جوجه کشی/دستگاه آسیاب ومیکسر/دستگاه پرکن طیور/دستگاه صنعتی

دستگاه جوجه کشی/دستگاه/دستگاه پرکن طیور/دستگاه پرکن بلدرچین/دستگاه صنعتی/دستگاه آسیاب/دستگاه آسیاب میکسر/میکسر/تخم نطفه دار/دستگاه خانگی

دستگاه آسیاب میکسر وبالابر دان


دستگاه اسیاب میکسر وبالابر دان

آسیاب و میکسر که یکی از مهمترین قسمت های تهیه دان صحبت کنم . اکثر آسیاب های مرغداری ها چکشی که میزان دور موتور اکثر اونها 3000 دوره که این میزان دور برای آسیاب های چکشی زیاد بوده وباعث میشه که بیشتر مواد آسیاب شده (ذرت ، سویا ، گندم ) پودر شده و به شکل آردی در بیاد که این شکل آردی نمیتونه مورد استفاده مرغ قرار بگیره و موجب پایین اومدن ضریب تبدیل میشه دوره مناسب برای آسیاب حدود 1500 دوره که میزان آردی شدن را به حداقل می رسونه .میزان آردی شدن رو میتونید با استفاده از الک های مخصوص این کار که به صورت چند الک پشت سر هم از درشت به ریز اندازه گیری کنید .هرچه میزان آردی شدن کمتر باشه دان آسیاب شده بهتره 

                 

 

                          

آزمون عملکرد میکسر و تعیین زمان میکس :

افزودن اجزا جیره باید به ترتیبیصورت گیرد ابتدا بایستی غلات و دانه ای روغنی آسیاب شده  به میکسر افزوده شود . عموما مواد کم مصرف زمانی بهتر مخلوط میشوند که از قبل پیش مخلوطی تهیه شده باشد .

بیش از حد پر منودن یا کمتر از حد پر منودن میتواند منجر به میکس نا مناسب شود . میکسر کمتر ار 50 ظرفیت خود باعث کاهش یافتن کارایی میکسر میشود .

بهترین راه دانستن زمان میکس انجام آزمون برای عملکرد آن است زیرا هر میکسری بسته به نوع طراحی سرعت چرخش ریون اوگر وپدال بستگی دارد .

در صورت کارا بودن میکسر در حدود 10 تا 15 دقیقه بعد از شروع به کار میکسر ، ضریب پراکندگی در حدقابل قبولی افت مینماید . اما در صورت فرسوده بودن دستگاه ، با افزایش زمان میکس نیز ضریب پراکندگی در حد قابل قبول نخواهد بود .

                                              

پرمیکس : تهیه پیش مخلوط برای اجرای میکرو مثل داروها  ، ویتامین ها و مواد معدنی با یک رقیق کننده مناسب از قبل رقیق میشود و سپس به مخلوط کامل اضافه میگردد.( رقیق کننده ها :نمک سنگ آهک دی کلسیم فسفاتو اکسید منیزیم ) کریر ها باید خصوصیات فیزیکی قابل قیاس با دانه های غلات آسیاب شده و کنجاله های دانه های روغنی آساب شده داشته باشند . در حقیقت هر دوی اینها ممکن است به عنوان کریر مورد استفاده قرار گیرند .غشا نازکی از پوشش چربی (2 درصد روغن ) روی کریر جذب اجزا کم مصرف را در پیش مخلوط تسهیل مینماید . مکمل حداقل بایستی 3درصد وزن جیره نهایی را تشکیل دهد .در آماده سازی مکمل،ابتدا کریر اضافه شده و سپس سایر اجزا اصلی اضافه میشود .باید دقت شود که بیش از پر یا خالی نمودن میکسر از عملکرد آن میکاهد .

 جلوگیری از مشکلات میکسر:

در صورتی که 70 تا90 درصد ضرفیت میکسر پر شود اوگر و مارپیچ میکسر اغلب با راندمان بالایی کار میکند .اگر میکسر در سطوح خیلی پاین تر پر شود ( 50 درصد ضرفیت ) در هنگام استفاده از چربی یا ملاس ، دیواره ها و میله های آن را آغشته نموده و در نتیجه راندمان میکسر را کاهش یافته و آلودگی آن را بالا میرود . در صورتی که میکسر بیش از حد هم پر شود موجب میشود که خوراک به طور مناسبی با هم مخلوط نشود . میکر ها باید از لحاظ ظاهری به طور منظم مورد بازدید قرار گیرد .تاجایی کهممکن است زمان میکس بوسیله یک تایمر کنترل شود . زمان میکس با افزودن سطوح خوراک های مایع به میکسر( به دلیل ویسکوزیته بیشتر ) افزایش مییابد .

                

آزمون عملکرد میکسر :

جمع آوری نمونه ها :

این فرایند به نوع میکسر ( عمودی یا افقی بودن ) و طراحی آن بستگی دارد . تهیه  نمونه در میکسر های عمودی در فواصل زمانی مختلف بعد از تخلیه توصیه میشود . در میکسر عمودی نمونه ها را از قسمت ورودی آسیاب میکسر یا نزدیک نقطه تخلیه تهیه مینماییم . میکسر های افقی معمولا برای جمع آوری مستقیم نمونه ها برای بررسی قابل دسرسترند . برای مثال نمونه ها را در فواصل زمانی 2 دقیقه بعد از شروع میکس ، 4 دقیقه الی 10 دقیقه میکسر را خاموش و نمونه ها را تهیه میکنیم . نمونه بایستی نماینده واقعی خوراک باشد . استفاده از چمچه یا پیمانه برای جمع آوری نمونه ها برای یکنواختی تنها راه مناسب است .نمونه ها باید در ظرف های بسته هوابندی شدهو نگهداری شود . داروها (و آنزیم ها .برای سنجش راندمان میکسر، مارکر های خوبی محسوب میشوند . زیرا معمولا تنها منبع دارو در جیره میکس میشود و صحت سنجش برای اعلب دارو عا قابل دسترس است . به دلیل چگالی خیلی بالا و غلظت پایین در جیره ، مواد معدنی کم نیاز نیز مارکر های خوبی هستند .

تفسیر و ارزیابی نمونه ها :

مرحله اول : انتخاب ماده کم مصرف :

 آزمون عملکرد میکسر برای ماده میکرو(5/ درصد جیره یا کمتر ) یک دلیل مهم برای یکنواختی خوراک است . نمک یک جز کم مصرف است که به طور رایج برای تست عملکرد میکسر توصیه میشود. زیرا هم ماده ارزانی است وچگالی آن بالاست وشکل مکعبی دارد و.هم سنجش آن آسان است .

مرحله دوم :آنالیز آزمایشگاهی نمونه

مرحله سوم آنالیز آماری داده ها ( نتایج )

میانگین غلظت نمک و واریانس بین نمونه ها برای محاسبه cv مورد استفاده است cv مناسب برای خوراک خوب میکس شده با روش نمک باید کمتر از 10 درصد باشد .

مرحله چهارم : تفسیر داده ها

 

((در صورتی که عمل میکس خوراک با راندمان مناسبی صورت نگیرد ، موجب کاهش عملکرد حیوانات ، عدم یکنواختی گله و در مورد برخی از مواد مسومیت ( برخی داروها ) و یا صدمات جدی میشود . ))

شرکت اورم ماشین تولید کننده دستگاه اسیاب میکسر وبالابر دان در خاورمیانه است که با تولیدی  دستگاه های شیک وبسیار کاربرد  دار است این دستگاه

جهت استعلام قیمت محصولات و یا مشاوره با کارشناسان فروش تماس بگیرید

09170188136


                   

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.